woensdag 6 april 2011

Blond



Altijd als de eerste zonnestraaltjes tevoorschijn komen zou ik willen dat mijn zomer blonde haartjes ook direct weer tevoorschijn zouden komen, maar dat duurt jammer genoeg altijd iets langer. Dit jaar besloot ik er niet op te wachten, maar zou ik er zelf voor zorgen dat mijn haar weer een paar tinten lichter zouden worden.


Nog nooit had ik mijn haar permanent geverfd. Ik had het wel eens een andere kleur gehad, rood bijvoorbeeld en bruin, maar dat was van die verf die er na 10 keer wassen weer uit zou gaan (Dit was bij mij trouwens nooit het geval, het zat er minstens een paar weken). Dit keer koos ik voor permanente haarverf. Kim hielp me bij het verven en na 10 minuutjes was ik een paar tinten lichter. Het is bij mij helemaal goed gegaan, misschien kwam dit omdat ik al blond was van mijzelf. Ik hoor wel is van mensen dat het haar groen of oranje is geworden, maar bij mij was dit gelukkig niet het geval.

De verf werkte erg gemakkelijk, er zat een borsteltje bij waarmee je de verf goed door het haar kon kammen. De geur was wel vreselijk, dat kwam door de Ammonium die erin zit. Wat ik wel een pluspunt vind is dat de verf maar tien minuutjes moest blijven zitten, dat was zo voorbij. Ik had voor mijn haar aan één pakje genoeg.



Als je je haar gaat blonderen moet je er altijd rekening mee houden dat je haar goede verzorging nodig heeft. Je haar kan door chloorwater bijvoorbeeld een groene gloed krijgen, dit kun je er weer uit krijgen door je haar te behandelen met tomaten ketchup of puree. Je moet dit erin masseren, even in laten trekken en weer uitspoelen. Omdat rood in het kleurenwiel tegenover groen staat  de groene gloed weg gaan.

Ook kun je, als je witblond haar hebt, een gele gloed over je haar krijgen. Dit kun je eruit wassen met zilvershampoo, dit word ook gebruikt door mensen die grijs of wit haar hebben.
Zilvershampoo is paars van kleur, paars is weer de tegenovergestelde kleur van geel, daarom zal de gele gloed weg gaan. 



Hierbij het kleuren wiel, zodat je kunt zien waarom je nou precies die kleuren moet gebruiken om de kleur uit je haar te halen. Hier kun je zien dat groen tegenover rood staat en paars tegenover geel.


Verven jullie wel eens je haar?

X Janilee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten